Пошук

Три кроки для реєстрації програмного реєстратора розрахункових операцій

Дата: 14.08.2023 12:18
Кількість переглядів: 52

Фото без описуФото без опису

Фото без опису

 

Щодо особливостей здійснення розрахунків при продажу товарів в мережі

інтернет із використанням служб доставки

У зв’язку з надходженням на адресу ДПС численних запитань щодо
особливостей здійснення розрахунків із споживачами при продажу товарів у мережі
Інтернет, із використанням послуг експедиторів (логістичних компаній) та кур’єрів
(перевізників), надаємо роз’яснення відповідно до тексту договорів на надання послуг
з перевезення товарів, які знаходяться на офіційних сайтах зазначених служб
доставки у відкритому доступі станом на 09.08.2023.
При відправці товарів будь-яким експедитором (логістичною компанією) в
Україні, який не має статусу ні кур’єра, ні перевізника, не є учасником відносин
купівлі-продажу, не передає право власності на товар та не бере участі в розрахунку
за нього відповідно до договору про надання послуг, фіскальний касовий чек має
бути сформований до відправки товару та вкладений продавцем у коробку з
товаром при передачі його експедитору (логістичній компанії).
При формуванні чеку має бути зазначений вид оплати в кредит або відстрочення
оплати (в залежності від організаційно-правової форми платника податків) та
зазначена форма оплати – безготівкова, так як відповідно до договору, який на
практиці паралельно укладається з банком або небанківським фінансовим
посередником, вже належні продавцю кошти, у випадку згоди покупця отримати
товар, такий посередник буде перераховувати на поточний рахунок такого продавця,
відповідно до суми, зазначеної в фіскальному касовому чеку, як фізичній особі
підприємцю – суб’єкту господарювання, а не здійснювати переказ фізичній особі, без
державної реєстрації, як суб’єкта господарювання. Додатковий фіскальний касовий
чек такому фінансовому посереднику видавати не потрібно.
Також чинним законодавством не передбачено можливості видавати в готівковій
формі суб’єктам господарювання саме торгівельну виручку у відділеннях надавачів
фінансових (платіжних) послуг без попереднього зарахування її на поточні та/або
платіжні рахунки платників податків. Видача коштів готівкою можлива лише щодо
переказів, не пов’язаних з веденням господарської діяльності, або у випадку, якщо
такою фінансовою установою або банком було відкрито платіжний або поточний
рахунок такому суб’єкту господарювання і він отримує готівку, яка була попередньо
зарахована на такий рахунок.
Таким чином, сам факт можливості отримання торгівельної виручки в готівковій
формі повинен бути узгоджений безпосередньо з надавачем фінансових послуг, за
умови належного його інформування про отримання саме торгівельної виручки як
суб’єкта господарювання, а не приватних переказів як фізична особа.
Додатково інформуємо, що консультації з приводу існування можливості,
законності та правил отримання торгівельної виручки в готівковій формі у
відділеннях конкретних небанківських фінансових установ необхідно уточнювати у
Національного банку як регулятора ринку фінансових послуг в Україні, а не ДПС.
Наголошуємо, що експедитор не приймає від споживача післяплату за поштове
відправлення у своєму відділенні, а так само як і продавець товарів отримує кошти за
послуги за допомогою фінансового посередника, який по факту є третьою стороною
відносин, не пов’язаних з купівлею-продажем товарів і надає аналогічні послуги як
продавцю товарів, так і експедитору. Крім того, небанківський фінансовий
посередник зобов’язаний видавати фіскальні касові чеки на переказ коштів, як окрему

операцію, в межах своєї ліцензованої господарської діяльності та отримує за це
комісійну винагороду.
Таким чином, формування фіскального касового чека пізніше ніж відправка
товару за умови використання послуг експедитора та/або логістичної компанії буде
порушенням вимог низки нормативно правових актів, зокрема, пункту 2 статті 3
Закону України від 06.07.1995 № 265/95 «Про застосування реєстраторів
розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
Водночас, відповідно до умов договорів, які пропонують суб’єктам
господарювання кур’єри (перевізники), застосування РРО/ПРРО продавцем
товарів не є обов’язковим, оскільки кур’єр від свого імені приймає післяплату від
одержувачів відправлень та видає розрахунковий документ про її приймання
безпосередньо при передачі відправлення покупцю. У такому випадку продавець
зобов’язаний вкласти у посилку лише видаткову накладну (інший документ), яка буде
свідчити про походження товару.
Враховуючи викладене, повідомляємо, що доставлений через кур’єра товар не
вважається проданим в кредит або з розстроченням платежу, а відповідно
застосування підприємцем РРО/ПРРО не є обов’язковим, оскільки розрахунковий
документ про приймання післяплати видає працівник кур’єрської служби
безпосередньо при передачі відправлення покупцю, а Підприємець у свою чергу
зобов’язаний вкласти у посилку видаткову накладну (інший документ), яка буде
свідчити про походження товару.
Також у передбачених законодавством випадках, незалежно від використання
послуг експедитора або кур’єра, продавець зобов’язаний вкласти у поштове
відправлення належним чином оформлений гарантійний талон, технічний паспорт або
інший документ, що його замінює, який має містити обов’язкові реквізити.
Звертаємо увагу суб’єктів господарювання, що у правовідносинах, які
виникають при продажу товарів у мережі інтернет із використанням служб
доставки, такий вид розрахунків як «післяплата», «попередня оплата»,
«кредит», «відстрочення платежу», «розстрочення платежу» та інші, не
заборонені Цивільним кодексом України, самі по собі не є визначальними для
виникнення обов’язку щодо застосування РРО.
Коло таких обов’язків визначають виключно умови договорів на
перевезення (доставку) товарів, що укладені між продавцями товарів та
перевізниками/кур’єрами/експедиторами/логістичними компаніями тощо та
якими визначено участь сторін договору у правовідносинах купівлі-продажу
товарів.
 
Нормативно – правова база:
Статті 235, 236, 664, 694, 698, 704 та 706 Цивільного кодексу України;
Пункт 2 статті 3 Закону України «Про застосування РРО у сфері торгівлі,
громадського харчування та послуг»;
Стаття 11 Закону України «Про електронну комерцію»;
Стаття 8 Закону України «Про захист прав споживачів».

За матеріалами Державної податкової служби України

До уваги суб’єктів електронного документообігу та розробників

програмного забезпечення!

3 метою створення комфортних умов щодо обміну електронними
документами з контролюючими органами з використанням Єдиного вікна
подання електронної звітності та Електронного кабінету Державна податкова
служба України повідомляє про зміну з 08 год. 00 хв. 14 серпня 2023 року
кваліфікованих сертифікатів, що використовуються для підписання
повідомлень ДПС (квитанцій, інформаційних розсилок тощо) та шифрування
повідомлень на ДПС (звітність тощо).
Сертифікати розміщено на офіційному вебпорталі ДПС у розділі
«Електронна звітність — Платникам податків про електронну звітність —
Єдина адреса» за посиланням https://tax.gov.ua/elektronna-zvitnist/platnikam-
podatkiv-pro/edina-adresa/
.
Сертифікати API «Електронного кабінету» для підписання та шифрування
документів також розміщено за
посиланням https://cabinet.tax.gov.ua/cabinet/resources/js/sign/data/EK_S_NEW.cer
 та https://cabinet.tax.gov.ua/cabinet/resources/js/sign/data/EK_C_NEW.cer відповід
но.

За матеріалами Державної податкової служби України

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора