Порядок і терміни отримання фізособою інформації про відомості з ДРФО про доходи та утримані податки
Порядок і терміни отримання фізособою інформації про відомості з ДРФО про доходи та утримані податки
Інформуємо про те, як та в який термін після подання податковим агентом
Розрахунку (зокрема уточнюючого), фізична особа може отримати інформацію
про відомості з ДРФО про суми/джерела виплачених доходів та утриманих
податків.
Фізособа може отримати інформацію про відомості з Державного реєстру
фізичних осіб – платників податків про суми/джерела виплачених доходів та
утриманих податків особисто або через представника шляхом подання заяви
щодо отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників
податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків за
формою № 10ДР до контролюючого органу за своєю податковою адресою
(місцем проживання) або до будь-якого контролюючого органу.
Відомості з ДРФО можна отримати за допомогою електронних сервісів
ДПС – в один із таких способів:
- у випадку подання запиту щодо отримання відомостей з ДРФО в
електронному вигляді через Електронний кабінет, вхід до якого здійснюється за
адресою:cabinet.tax.gov.ua та через офіційний вебпортал ДПС, інформація
надається засобами цієї системи;
- у випадку подання запиту до «Єдиного вікна подання електронної
звітності», програмне забезпечення якого розміщено на вебпорталі ДПС у
розділі «Електронна звітність», інформація направляється на електронну адресу
фізичної особи.
При цьому, запит може бути сформований, починаючи з I кварталу 1998
року за будь-які п’ять років (поквартально), з І кварталу 2021 року
поквартально в розрізі місяців із зазначенням номера кварталу та місяця,
відомості за останній звітний період (квартал) надаються через 50 днів після
його закінчення.
Детальніше за покликанням: http://surl.li/kbnxi
Механізм визначення розрахункової суми МПЗ
Для платників податків – фізичних осіб, в яких у власності та/або
користуванні (оренді, суборенді, емфітевзисі, постійному користуванні) є
земельні ділянки, віднесені до сільськогосподарських угідь, введено поняття
мінімального податкового зобов’язання. Це визначено Законом України від 30
листопада 2021 року № 1914 «Про внесення змін до Податкового кодексу
України та інших законодавчих актів України щодо забезпечення
збалансованості бюджетних надходжень».
Платниками у частині МПЗ є резидент, який володіє та/або користується
(орендує (суборендує), на умовах емфітевзису, постійно користується)
земельними ділянками, віднесеними до сільськогосподарських угідь (п.п.
162.1.1 прим. 1 п. 162.1 ст. 162 ПКУ).
Платники податку до бюджету сплачують лише позитивне значення
різниці між сумою загального МПЗ та сумою сплачених протягом податкового
(звітного) року податків, зборів, платежів, пов’язаних із виробництвом та
реалізацією власної сільськогосподарської продукції та/або з власністю та/або
користуванням (орендою, суборендою, емфітевзисом, постійним
користуванням) земельними ділянками, віднесеними до сільськогосподарських
угідь.
Податківці пояснюють, що до загальної суми сплачених протягом
податкового (звітного) року податків, зборів, платежів для платника податку –
фізичної особи входить:
- податок на доходи фізичних осіб та військовий збір з доходів від продажу
власної сільськогосподарської продукції;
- земельний податок за земельні ділянки, віднесені до
сільськогосподарських угідь (п.п. 170.14.5 п. 170.14 ст. 170 ПКУ).
Розрахункова сума МПЗ визначається за формулами, встановленими ст. 38
прим. 1 ПКУ, залежно від наявної нормативно грошової оцінки відповідної
земельної ділянки або нормативно грошової оцінки 1 гектара ріллі по
Автономній Республіці Крим або по області з урахуванням коефіцієнта
індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого ПКУ для
справляння плати за землю; коефіцієнту та кількості календарних місяців,
протягом яких земельна ділянка перебуває у власності, оренді, користуванні на
інших умовах (у тому числі на умовах емфітевзису) платника податків.
Відповідно до п. 67 підрозд.10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ
тимчасово, для розрахунку МПЗ за 2022 та 2023 податкові (звітні) роки
коефіцієнт застосовується зі значенням 0,04.
Державна податкова служба України
Головне управління
ДПС у Черкаській області
Наприклад, платник податків – фізична особа протягом 2022 року має в
Черкаській області у власності земельну ділянку, віднесену до
сільськогосподарських угідь, площею 4,0 га, нормативна грошова оцінка якої
не проведена. Земельна ділянка в оренду емфітевзис або інше користування не
передавалась. За 2022 рік сплачено земельний податок у сумі 1345,8 гривень.
Розрахункова сума МПЗ щодо земельної ділянки, нормативна грошова
оцінка якої не проведена, обчислюється за формулою:
МПЗ = НГО х S х Кх М / 12, де:
- НГО – нормативна грошова оцінка 1 гектара ріллі по Автономній
Республіці Крим або по області з урахуванням коефіцієнта індексації,
визначеного відповідно до порядку, встановленого ПКУ для справляння плати
за землю;
- S – площа земельної ділянки, гектарах;
- К – коефіцієнт;
- М – кількість календарних місяців, протягом яких земельна ділянка
перебуває у власності, оренді, користуванні на інших умовах (в тому числі на
умовах емфітевзису) платника податків.
За умовами, визначеними в прикладі, за результатами 2022 року
контролюючий орган сформує та направить платнику податків податкове
повідомлення – рішення на суму різниці між сумою МПЗ та сумою сплачених
протягом податкового (звітного) року податків:
(33646 х 4 х 0,04 х 12/12) – 1345,8 = 5383,36 – 1345,8 = 4037,56 гривень.
Водночас, якщо протягом звітного року платник податку отримував
доходи від реалізації сільгосппродукції у сумі 100000,0 грн, з яких 78000 грн не
підлягали оподаткуванню, відповідно до п.п. 165.1.24 п. 165.1 ст. 165 ПКУ, а з
різниці утримано податковим агентом податок у сумі 3960,0 грн, то сума
податку на доходи фізичних осіб, яку платник податків повинен сплатити до
бюджету (позитивне значення різниці між сумою МПЗ та сумою сплачених
протягом податкового (звітного) року податків), буде становити 77,56 грн
(4037,56 – 3960,0).
Результати надходжень податку на прибуток підприємств: понад 50 млн грн – до держбюджету
За результатами заходів у липні 2023 року доведений показник із
надходження до державного бюджету податку на прибуток підприємств (20,9
млн грн) забезпечено на 247,3 відс. (51,7 млн грн). Понад завдання надійшло
30,8 млн грн, що на 9,2 млн грн або на 21,5 відс. більше, ніж за відповідний
період 2022 року (42,6 млн грн).
Доведений показник із надходження до місцевих бюджетів податку на
прибуток підприємств (2,1 млн грн) у липні 2023 року забезпечено на 274 відс.
(5,7 млн грн). Понад завдання надійшло 3,6 млн грн, що на 20,1 млн грн або на
77,8 відс. менше, ніж за відповідний період 2022 року (25,8 млн грн).
Доведений показник із надходження частини чистого прибутку (доходу)
господарських організацій (державних унітарних підприємств та їхніх
об’єднань), що вилучається до державного бюджету в липні 2023 року 0,3 млн
грн забезпечено на 118,2 відс. (0,35 млн грн), понад завдання надійшло 0,05 млн
гривень. Це на 0,8 млн грн або на 67,9 відс. менше, ніж за відповідний період
2022 року (1,1 млн грн).
Доведений показник із надходження частини чистого прибутку (доходу)
господарських організацій до місцевих бюджетів у липні 2023 року (0,26 млн
грн) забезпечено на 61,4 відс. (0,16 млн грн), недобір – 0,1 млн грн, що на 0,09
млн грн або на 36,1 відс. менше, ніж за відповідний період 2022 року (0,25 млн
грн).