Е-кабінет: інформація про бізнес-партнера в кабінеті платника щодо відомостей про ризиковість контрагентів-платників ПДВ
В Електронному кабінеті доступна послуга, яка дозволяє перевірити
ризиковість контрагентів-платників ПДВ. Перевірка контрагента на ризиковість,
допоможе уникнути можливих негативних наслідків від співпраці з ненадійними
контрагентами. Зауважимо, наказом Міністерства фінансів України від 27.02.2023
№ 110 внесені зміни до Порядку функціонування Електронного кабінету, що
розширюють доступ платників податків до податкової інформації про їхніх
контрагентів.
Цей сервіс діє з 17 березня 2023 року і надає можливість перевірити
перебування контрагента в переліку ризикових платників податку. Однак, перед
отриманням цієї інформації потрібна попередня згода контрагента.
Зазначена послуга в Електронному кабінеті дозволяє перевірити
ризиковість контрагента шляхом перевірки його наявності в переліку ризикових
платників податку. Платник може дізнатись дату включення або виключення з
такого переліку, а також критерії його ризиковості.
Наведемо приклад отримання такої інформації. В Електронному кабінеті
платника податку на головній сторінці в розділі «Новини» є «Інформація про
бізнес-партнера в Електронному кабінеті» (від 13.04.2023).
Тут є детальна інструкція з етапами створення дозволу та перегляду
інформації про ризиковість. Для отримання інформації платником надається
відповідна згода. Така згода надається в розділі «Згода на передачу інформації
контрагенту» меню «Згоди на передачу інформації» приватної частини
Електронного кабінету та передбачає надання органом контролю відомостей про
такого платника його контрагентам в обсязі, визначеному платником податку.
У режимі «Згода на передачу інформації контрагенту» меню «Згоди на
передачу інформації» платнику податків необхідно:
➖ вказати код контрагента;
➖ визначити вид інформації:
✔ інформація щодо включення до / виключення з переліку платників, які
відповідають критеріям ризиковості платника податку;
✔ заборгованість (податковий борг);
✔ нараховані грошові зобов’язання;
✔ суми сплачених податків, зборів, платежів;
✔ зупинення реєстрації ПН/РК;
✔ наявність об’єктів оподаткування;
✔ наявність ліцензій;
✔ несвоєчасно зареєстровані ПН/РК;
✔ перелік товарів згідно з УКТ ЗЕД;
✔ звітність з ТЦО;
✔ фінансовий результат до оподаткування;
✔ залишкова вартість основних засобів та нематеріальних активів;
✔ наявність експортних/імпортних операцій);
➖ надати згоду.
У меню «Інформація про бізнес-партнера» контрагенту:
➖ переглянути інформацію;
➖ сформувати витяг.
Зазначену інформацію у самостійно встановлених платником податку
обсягах під час надання згоди, можна отримати в Електронному кабінеті в
електронній формі, а також за необхідності у формі е-документа з печаткою органу
контролю.