Право на житлову пільгу мають пенсіонери, які працювали за певними професіями в сільській місцевості
Скористатись пільгою в розмірі 100 % знижки на оплату житлово-
комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива
і скрапленого газу в межах встановлених норм можуть пенсіонери окремих
професій, які працювали в сільській місцевості та продовжують там проживати
після виходу на пенсію.
Зокрема, це:
педагогічні працівники;
медичні та фармацевтичні працівники;
спеціалісти із захисту рослин;
працівники музеїв, бібліотек;
працівники державних і комунальних закладів культури, закладів освіти
сфери культури.
Водночас пенсіонерам, які раніше працювали за такими професіями,
для отримання пільги потрібно мати не менше трьох років відповідного стажу
роботи і на момент виходу на пенсію працювати на посадах, що дають право
на пільгу (наказ Міністерства праці та соціальної політики України,
Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров’я України,
Міністерства культури і туризму України від 13.09.2006 № 341/651/619/769,
зареєстрований в Міністерстві юстиції України 10.11.2006 за № 1193/13067).
Право на пільгу залежить від доходу сім’ї пільговика
Пільга надається, якщо середньомісячний дохід сім’ї за попередні
шість місяців у розрахунку на одну особу не перевищує величину доходу, що
дає право на податкову соціальну пільгу (у 2024 році це 4 240,0 грн).
Пільга надається протягом дванадцяти місяців з місяця звернення,
але не більш ніж до кінця поточного календарного року.
На членів сім’ї пільговика зазначена пільга не поширюється.
Необхідні документи
Пенсіонеру, який перебуває на обліку в Реєстрі осіб, які мають право на
пільгу, для призначення виплати потрібно надати:
– заяву про надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг,
придбання твердого палива і скрапленого газу;
– документи, що підтверджують проживання в сільській місцевості.
Для внесення даних до Реєстру пільговиків людина має подати відповідну
заяву та підтверджуючу довідку про право на пільгу, що видана
відділом освіти, охорони здоров’я, культури (культури і туризму),
райдержадміністрації чи адміністрацією установи (закладу), де людина
працювала, сільською або селищною радою (у разі ліквідації закладу тощо)
на підставі записів у трудовій книжці.
Як звернутися
Подати заяву та необхідні документи до Фонду можна в один зі способів:
особисто – через сервісні центри Пенсійного фонду України,
уповноважених посадових осіб виконавчого органу сільської, селищної,
міської ради відповідних територіальних громад, центри надання
адміністративних послуг;
поштою – на адресу органу Фонду;
онлайн – через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України,
мобільний застосунок “Пенсійний фонд” чи через портал “Дія”.